Nieuwsflits september – oktober

logo nieuwsflits

zomervakantie goed bezocht – plannen voor de herfstvakantie – schenkingen.

Gastenboek-1

Bezoekers bedankt  voor jullie aanwezigheid en feedback in ons gastenboek

Wij delen een paar reacties in deze Nieuwsflits.

Banieren

Bij de afritten van de A15 worden tussen half oktober en half november banieren geplaatst. Een cadeautje van de gemeente Sliedrecht. En een cadeautje van Irene Dubbeldam DTP, die de vormgeving heeft gedaan.

Gastenboek-2

Herfstvakantie activiteiten

KINDER HERFSTVAKANTIE PROGRAMMA

Kom ontdekken en knutselen:
Stoomemmerbaggermolen de Friesland is te bekijken en je kunt hem in elkaar zetten.

Kom baggeren:
De BaggerPraktijkTuin is 4 dagen open van woensdag 21 oktober tot en met zaterdag 24 oktober van 13.30 t/m 16.30 uur.

QR-codes

QR-codes in de tentoonstelling dankzij bezoekers-wifi

Sinds deze zomer hebben we bezoekers-wifi en dat geeft mogelijkheden om op meerdere manieren ‘content’ met onze bezoekers te delen. In de tentoonstelling ‘Scheepswrakken, bergen of baggeren’ hebben we het verzamelde filmmateriaal over de schepen in QR-codes vertaald. Bezoekers loggen in op onze wifi en kunnen met een QR-scan gratis de filmpjes en websites bekijken. Bas, Dick en John hebben dit technisch mogelijk gemaakt.
Probeer het maar uit de volgende keer als je er bent.

Jouw tip

Nieuw bij de balie zijn deze flyers waar we de bezoekers om terugkoppeling vragen. Wat vonden zij van hun bezoek, welke tip willen ze ons geven?
We zijn erg benieuwd welke tips men met ons wil delen.

Nieuwe Hoofdsponsor
Wij zijn blij met onze als nieuwe hoofdsponsor: Dutch Dredging Components.
Zij leveren drijvende leidingen aan baggerbedrijven verspreid over de hele wereld. Druk op het logo en je komt op hun site.

DDC

SCHENKINGEN 2020
– boek: Atlas van Scheepswrakken en Schatten, geschreven door Nigel Pickford. Geschonken door Lardus Joustra.
– fotoarchief firma Konijn Hoorn, geschonken door Jos Konijn
–  boeken uit nalatenschap Nico van Drimmelen
* Boek Neerlands Welvaart T. den Breejen Van den Bout uit 1922 en 3 informatieboekjes Breejenbout geschonken door de heer H. van Diepen.

Boekje Breejenbout

Uitgelicht:
Onlangs bezoek gehad van de heer Hans van Diepen. Vanwege de overname van Breejenbout door Boskalis is hij daar terecht gekomen.
Via via was hij in het bezit gekomen van allerlei informatie over Breejenbout, waaronder het boekje Neerlands Welvaart T. den Breejen Van den Bout uit 1922, die hij graag persoonlijk bij het museum wilde afleveren. Dat is ook gebeurd, vergezeld van zijn vrouw.

Vrijwilligerswerving
Voor de zomer hebben we een vrijwilligersactie opgezet. En met resultaat! Zeven mensen hebben zich aangemeld, waarvan er een paar al bezig zijn!

Natuurlijk willen we nog meer vrijwilligers! Zeker rondleiders en gastvrouwen hebben we nodig. Ook mensen die ons willen helpen bij objectregistratie en sociale media zijn van harte welkom.

Ben je nieuwsgierig en lijkt het je leuk maar weet je niet precies wat je zou kunnen of willen doen? Neem contact op met Elke Scheffers voor een eerste oriënterend gesprek. elkescheffers@baggermuseum.nl

Gastenboek-3

BLIJF GEZOND EN TOT ZIENS