Giga-groen wordt Bagger-blauw!

Natuurlijk gaat het Nationaal Baggermuseum aan de slag met het prachtige thema “Giga-groen” van de Kinderboekenweek. Voor het museum dat alles met water, bagger en schepen te maken heeft wordt dit: Bagger-Blauw. Ben je benieuwd naar het goud en de schatten die baggeraars soms gevonden hebben met hun baggerwerkzaamheden?

Op woensdagmiddag 5 oktober en woensdagmiddag 12 oktober van 14.00 uur tot 15.00 uur gaat onze vrijwilliger Carlien voorlezen over Bagger-Blauw. Deze gratis voorleesmiddag is geschikt voor kinderen van 3 tot 8 jaar. Kinderen kunnen daarnaast kleuren en tekenen met Baggerbig.

Het voorleesuurtje is gratis te bezoeken, als je het Nationaal Baggermuseum ook wilt bekijken is de toegang voor kinderen vanaf 4 jaar 3 euro en voor volwassen 6 euro (met Museumjaarkaart gratis).
Tijdens de Kinderboekenweek draaien we in de koffiezaal kinderfilms over baggeren. Van tekenfilms tot Klokhuis, kom gezellig zitten, neem wat limonade en je komt alles te weten over de Nederlandse waterbouw.